ponnyygalen

Direktlänk till inlägg 17 september 2012

Jag och Ally

Av Elina anderssson - 17 september 2012 21:58

Hej, nu kommer inlägget om hur jag tror att det kommer bli för mig och Ally i framtiden. Jag tror att vi kommer komma rätt så högt. Vi är säkra på banor som liggger på 80 cm och vi hoppar några hinder 90 cm. Och snart är vi säkert säkra på banor på 90 cm också, vänta bara.

Jag har aldrig kunnat tävla med Ally för att vi inte haft någon transport. Men nu när mamma förstår att vi faktiskt kan så hjälper hon mig att övertla pappa. så imorgon ska han fråga hur mycket det kostar att sätta på en krok på mammas bil. Transport kollar jag och mamma på på blocket varje dag. Mamma sa att jag kunde få ta pengar från pengar jag ärvt. 20 000 var det nog så det får den max kosta.

För nästa vecka ska hästarna hem så då har jag inte tillgång till banan så ofta som nu att träna. Men jag har tillgång till att täva vilket kommer bli superkul.

Jag ska gör ALLT för mig och Ally. Vi kommer komma långt det vet jag.

Första tävlingen kommer nog bli en pay and jump eller en clear round på 50 cm eftersom jag aldrig tävlat med henne innan. Vi ska tävla i det ända tills vi kommer felfria. När vi är det så tävlar jag 60 cm och när vi är felfria där så 70 cm osv.

Vi kommer ta oss långt upp på nolltid så mycket som vi har tränat i sommar. Vi har tränat höjd på hinderna och bredd och att komma mitt på hinderna. Och hon vägrar sälan längre.

Vi har haft så mycket problem med just hoppningen men nu värkar det som att allting har löst sig. Hon rusar inte mot hinderna eller springer ifrån dom. Hon tar inte heller några jättehopp.

Vi kommer gå långt, tro mig jag vet det.


Det var det jag hade att säga, kram Elina.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina anderssson - 22 oktober 2012 23:02


Godnatt   Haha nej vad töntigt med smilysar xD. LOVAR att fixa designen och header till imorgon om jag hinner.         ...

Av Elina anderssson - 22 oktober 2012 22:56

Nu är jag här igen  :). Även om jag tycker att det är grymt mycket bättre på devote.se. Men har öndp saknat bloggplatsen lite. Men det är bra med mig och alla djuren. Hur är det med er? Har ni saknat mig kanske? ;). I alla fall så kommer det upp...

Av Elina anderssson - 17 september 2012 21:35

Tja, dagen har varit helt fantastisk. Fint väder, fin häst, fina kompisar osv. Ally gick som en klocka idag. Jobbade fantatiskt. Vi tränade på den lilla banan. Försökte få ner henne i form men lyckades inte. Höll på i cirka 30 minuter en tränade ja...

:)

Av Elina anderssson - 17 september 2012 21:27

Hallå hallå. Förlå för att jag inte uppdaterat. Men nu hade jag tänkt ändra på det! Inlägg VARJE dag med bilder, lovar! Jag hade tänkt öka statistiken vilket inte kommer bli så svårt eftersom jag hade 30 bevakare innan. Nu har jag bara 2 typ men de...

Av Elina anderssson - 7 september 2012 23:05


Hehe, hej har ni saknat mig? Jag vet att jag skrev att jag skulle lägga ner denna bloggen hellt nu. Men jag har bara lust med att börja med den igen för det gick så bra. Jag har antagligen tappat väldigt många läsare nu men ändå. Så här ser jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards