ponnyygalen

Alla inlägg under april 2012

Av Elina anderssson - 29 april 2012 19:59

Hej alla söta läsare och ni andra också.  Idag åkte jag pappa min bror och hans kompis och tävlade. Jag har skadat foten så jag varje steg jag tog var en plåga. Det kändes som att alla sprang förbi mig men jag vann faktiskt. En ros fick jag, nöjd.

När vi kom hem åkte vi och handlade så inte så mycket tid med Ally. Vi har föresten börjat ha hästarna ute på natten nu med ett regntäcke fall i fall.

Nu ska jag bara softa i soffan med läsk, chips och godis.

Ses imorgon, 100 kramar bara till er !

Av Elina anderssson - 28 april 2012 21:16

Idag har vår origenteringsklubb haft tävling så jag hjälpte till med priserna och följde några som inte kunnde springa sin bana själv. Imorgon ska jag tävla men jag vet inte hur det kommer gå för jag har skadat foten men jag vill vara med för det är en viktig tävling.

Idag har jag inte hunit rida men jag flyttade alla hästarna till en annan hage med massor med gräs. Alissa fick bara gå där 10 minuter vi vill inte riskera att hon får fång så hon gick med sin matreduserare också. Nu ska jag äta popcorn och kolla film med min bror, tja då!

Av Elina anderssson - 26 april 2012 18:37

Hej nu ska jag börja från måndag och avsluta på torsdag (idag).

måndag

Då red jag ut. En halv lång runda. Föra veckan har jag varit sjuk och inte varit i skolan eller ridit så hon var jättepigg. Vi galopperade en hell dell och galopperade riktigt snabbt upp för backar.

tisdag

Då hade jag läxa för att jag hade varit sjuk så ingen ridning.

onsdag

Då red vi en annan runda och när vi skulle hem så var jag riktigt rädd. Ally hade fått för sig att hon skulle springa rekt in i skogen men det var inte det som var det läskiga.

Vi hörde bara ett dunk och sen var vi iväg samtidigt som någon skrek. Alltså Allybörjade galoppera som en galning.

torsdag

Det är idag det och jag har tusen läxor. Jag ska skriva om både Karl XI och snapphanar. Och Engelska har jag också jag ska skriva en hell berättelse, utan ett ända fel ! Önska mig lycka till.

Av Elina anderssson - 21 april 2012 13:12

Hej jag har nys varit ute och taggit på regntäcket på Ally för jag vill inte rida på en dyngsur häst. En runda i skogen skulle vara mysigt. När det slutar regna då. Om mamma följer med så kommer det bilder senare.

Imorse åkte jag och mamma till djuraffären. Vi köpte godis till marsvinen, godis till hamstern, mat till hundarna, katthalsband, små hundgodisr till hundarna, junior kanin mat till kaninungarna, vitamin drop till kaninerna, m.m Vi ses sen ! :D

Av Elina anderssson - 20 april 2012 22:30

Hej ni vet ju varför jag inte bloggat inte tillgång till internet. Men det har börjat funka lite nu så ska försöka blogga nu. I måndags så fick pappa hämta mig i skolan för jag måde inte bra. Tisdag och onsdag var jag också hemma alltså red jag inte. Igår red jag inte heller, hade ingen lust. Men idag red jag henne lite i hagen eller skrittade gjorde jag ju. Nu ska jag kolla hoppning på tv, hejdå.

Av Elina anderssson - 14 april 2012 15:14

Hej jag bryr mig inte längre så mycket om att internet segar och det tar 1 timme att göra ett inlägg. Snart ska jag och pappa åka och fiska i vår damm i sösdala. Han ville att jag skulle gräva mask men aldrig i livet! Om vi fångar en stor så blir det middagen imorgon. Jag kommer fota lite i vår skog, fisarna m.m Puss haj !

Av Elina anderssson - 14 april 2012 11:54

Hej det blir ett inlägg idag i alla fall. Jag har varit ute en lång runda med Ally idag och dom sista 500 meterna hem var hon jättejobbig. Min bror klyver ved så jag red ditt och mamma följde med. Där hoppade jag av och lossade på sadeljorden och knäppte upp nosremen. Sen fick hon äta gräs och jag kanelbulle. Hon välte nästan omkull min bror för att hon ville smacka på hans bulle, haha. Sen red jag på ett annat håll och mamma cyklade hem.

Senare ska jag fixa middag. Vi ska äta tacos, mmm. Sen ska jag äta chips med dipa, hejdå puss och kram.

Av Elina anderssson - 13 april 2012 22:39

Hej ni har kanske märkt att jag inte bloggat på jättelänge och jag är ledsen. Men min bror har ju överskridit grensen av internet så det funkar nästan inte. Men det kommer komma 1 inlägg var 5 dag uniefär. Senare kommer det komma varje dag igen.

Jag har ändå inte ridit på dom här dagarna för det har varit dåligt väder varje dag. Men idag köpte jag nytt träns till Ally. Så imorgon ska jag prova att rida med det. Nu hade jag tänkt sova, godnatt.

Ovido - Quiz & Flashcards