ponnyygalen

Alla inlägg under februari 2012

Av Elina anderssson - 29 februari 2012 15:12

Som jag skrev igår så missade jag dom 2 sista delproven i svenka, så jag gjorde det idag och det gick sådär på det första eftersom jag inte fatta alla ord. Men på det andra provet gick det jättebra, vi hade prov i 3 timmar med en halv timmes rast. Det var bara killar och jag som gjorde deta provet och jag kännde bara en av killarna som går i min klass. Så jag gick ner till tyrs hov där vi har jympa och kollade på dom andra. Men nu ska jag kolla på familjen anorlunda och sen när mamma kommer hem så ska hon följa med och rida ut med Ally. Kanske vill mamma ta någon bild också som kommer sen isåfall. Hejdå

Av Elina anderssson - 28 februari 2012 17:10

Idag började det med super mycket beröm av slöjdlärarna för att ja hade gjort något bra. Sen blev det massor med jobbiga andra lektioner. Men imorgon behöver jag inte vara med på jympan, bilden eller matten för jag var sjuk när dom andra gjorde det. Så imorgon blir det kul  i skolan ! Kom nästan nys hem från skolan och vädret är helt hemskt så jag kommer inte rida i deta skit vädret. Men nu ska jag äta sen plugga lite engelska och läsa i någon bok som ska vara klar om 2 veckor. Hej då

Av Elina anderssson - 27 februari 2012 16:51

Idag har jag varit i skolan för första gången efter en vecka sportlov. Var jättejobbigt och tråkigt men jag måste väll stå ut..... Snart ska jag och pappa äta hamburgare, men Ally och Alissa får stå idag eftersom jag inte orkar men imorgon ska vi ut och raca ;). Jag har ju varit ovän med min bästa vän i lite mer än en vecka nu, men nu är vi vänner igen. Joo jag skulle ju ha en blogg till, den är färdig nu så följ den och kommentera gärna. http://rolfgoranbengtsson.bloggplatsen.se / Hejdå

Av Elina anderssson - 26 februari 2012 21:43

Hejsan svejsan, idag var det meningen att jag skulle hoppa men det var så gegigt så jag gjorde alldrig det. Istället så red jag dressyr i kanske 10 minuter, det gick jättebra för vi red på en volt i skritt och jag kämpade värkligen med att få ner henne i form och till slut så gick det rätt så bra. Hon gick ner men jag vet inte om det var så fint, men det kvittar för det viktigaste är att hon går ner i form. Sen kom mamma och sa att hon kunnde följa med och rida ut om jag ville. Jag tvekade lite för jag tycker inte det är kul att rida ut med Ally när hon bara ska hålla på hella tiden. Men jag sa ja ändå, och hon vägrade inte att gå en enda gång ! Vi galopperade på en stor äng (vi skulle igentligen trava) och det var sååå härligt ! Sen red vi uppför en brant backe och i skogen och på grusvägg och stig och mycket mycket mera. Men dock var hon lite jobbig när vi nästan var hemma för då började hon gnägga och sen gjorde Bettan det och sen kunnde hon inte skritta hem så hon trippade hella väggen hem sen vilket var riktigt jobbigt. Sen tycktade jag henne med magic brush och försökte få bort så mycket så möjligt av den onödiga vinterpälsen om inte behövs. Sen tränade jag Alissa inne på gården, tränade lite trick t.ex buga och backa m.m och lite tilllitsövningar.

Blääää, skola imorgon och slut på det härliga lovet. Så det är bäat jag sover nu så jag orkar, hejdå !

Av Elina anderssson - 26 februari 2012 12:59

Hej hej, jag hade tänkt att lägga ner den andra bloggen som heter trickisana som jag har med Lina. Vi har rätt så många läsare men jag jag orkar liksom inte med den bloggen mer. Så Lina får ha den själv eller så får vi ta bort den. Men det ska inte vara en vanlig blogg, temat ska inte vara om mig. Men jag säger inget för ni får se, så nu sitter jag och väljer ut några bilder så jag kan göra en bra bloggheadar. Snart ska jag gå ut till pollarna mina och hoppa lite hade jag tänkt, för det är perfekt att rida i deta vädret. Hoppas det är så här istället för att det ska regna eller till och med snöa igen. Men jag tror inte det kommer några bilder för mamma är sjuk. Men ett inlägg om hur det gick kommer senare, bye bye leverpastaj.

Av Elina anderssson - 25 februari 2012 17:57

Hej, jag har blivit medlem i bloglovin nu så skriv era bloggar så jag kan följa dom om ni följer min. Jag vill följa jättemånga så alla som har bloglovin och blogg, KOMMENTERA !.

Av Elina anderssson - 25 februari 2012 15:49

Hej, nu kommer bilder !


Cuasis ägare har precis hämtat han så jag fick några grejer från Irak som dom hade köpt.

 

Ett nyckelsmycke som är gjord av en helig bygnad som är 25000 år.

 

En bok, i Irak skriver man från fel håll xD

 

Ett halsband med ett torkost hjärta. Som låg i först en jättefin ask sen en till.

 

       

Me and Messi !

 

Jag, Linn min bätis, och Hampus min storebror. OMG vad finkläda vi är !

      Ally i sitt nya täcke.

       

Några bilder på Omars girl(Bettan).             Bilder på Ally.

De var alla bilder jag har för till fälet, men det kommer komma mer. Hejdå !

Ovido - Quiz & Flashcards