ponnyygalen

Alla inlägg under oktober 2011

Av Elina anderssson - 31 oktober 2011 14:18

I helgen har man varit på bornholm med Klara och tävlade ( i origentering )

har tyvär inte bilderna på datan än men dom kommer väll antagligen sen.

På fredagen kom Klara lite sådär lagom när jag nyss hade hoppat upp på Ally o skulle rida.

Jag hoppade 3 hinder sen skritade ja av och sen hjälpte Klara till att ta av benskydden ,sadla och tränsa av, sen

gick vi in och ja packade dom sista grejerna som ja skulle ha med mig.Sen kom några från vår klubb och skulle hämta oss.Vi åkte bil i ungerfär 45 , 60 minuter .Sen var vi frame vid båten vi fick nästan köra på direkt

De va jätteläskigt att åka den båten för de blåste ute   

När vi var frame så åkte vi bil i ungefär 30 minuter.När vi kom fram till stugorna så var det mörkt så jag såg inte var

nr 22 var så ja sprang in i stuga 21 och märkte att det redan var öppeså ja gick in och skulle ta av mig skorna när jag märkte att de satt folk vid bordet xD

Ja sprang ut och gick sen till stuga nr 22 medans Klara stog o as garva utanför deras dörr.

Ja låste upp i stuga nr 22 och satte in mina väskor sen kom pappa o dom andra som skulle sova i samma stuga som oss ,vi packade upp och gick o la oss.Nästa dag åkte vi till tävlingen kl 11.De gick sådär ja va 2 minuter efter den som var före. Sen åkte vi hem och ja o Klara skulle gå på upptäksfärd o vi hittade en linbana ! , en jättestor studsmatte , och träningssaker xD

Vi var där i nästan 1 timme :D Sen på kvällen gick vi och åt pizza, när vi kom ditt och vi var ca 15 personer så fick  dom möblera om (stavning) , bredvid oss satt 3 fulla personer som snacka med oss hella tiden xD

När vi fick pizzan så åt ja 2 bitar och sen tvingade jag Klara att äta resten :D

Sen beställde vi glass som bara ja orkade äta upp xD

Nästa dag åkte vi till tävligen kl .och det gick jättedåligt för mig för vid 10 kontrolen så kom en tant o frågade va ja hette o var kontrol 11 satt ja bara : ehh ja vet inte än

tanten : men du ska väll ditt ? var är vi föresten?

jag pakade men hon fattade inte för hon var dansk ja pekade igen men hon fattade inte så ja sprang ifrån henne xD

Så tack vare henne så kom ja sist :(

Sen åkte vi hem åt packade ihop våra saker o åkte hem     

 

Av Elina anderssson - 31 oktober 2011 14:05

Skulle igentligen ha den med en kompis men hon orkade inte ha blogg längre:(

kommer skriva lite om när ja va i bornholm i helgen senare hej så länge     

Ovido - Quiz & Flashcards