ponnyygalen

Alla inlägg under maj 2012

Av Elina anderssson - 28 maj 2012 16:53

Tjenix har kommit hem från skolan för ett tag sedan. I bussen så åker två konstiga tvillingar med. Den ena av dom kom inte till bussen så den andra sa till bussshafören att vänta. Sen kom han inte förenn om en kvart så där satt vi och fick utbrott. Och + att han hittade inte honom så han skulle väll med någon kompis.

Idag ska jag inte rida för vi ska typ på uterit imorgon. Vi ska rida långt för att komma till sommarbetet och så får hon spara på krafterna.

Nu ska jag ut och rida så vi ses, hejdå.

Av Elina anderssson - 27 maj 2012 22:45

Hej nu ska jag starta en tävling på bloggen. Jag hoppas många vill vara  med.

För att vara med måste du

* gå in hääääär och kopiera/spara bilden och lägga upp på din facebook, blogg, dayviews m.m och länka hit till denna tävlingen.

* Kommentera att du är med och ditt 

namn och e-mail så att jag kan kontakta sig om du har vunnit.

länk till ditt du la upp bilden.


För att få extra lot

* Gilla min blogg

* Följ min blogg på bloglovin

* kommentera 2 kommentar på valfrit inlägg

OBS, om du har gjort något av deta så skriv det !

 

Av Elina anderssson - 26 maj 2012 23:37

Hejsan. Ledsen för att jag inte bloggade igår men jag han verkligen inte.

Igår var hovslagaren här så jag kunnde börja rida igår. Vi tog en runda i skogen. Och hon fick sträka ut sig riktigt när vi galopperade på en lång grusväg.

Idag var det tänkt dressyr men så blev det inte för det regnade i mellan åt. Istället red vi en runda vi inte ridit innan.

Imorgon kommer det upp en tävling på bloggen som jag hoppas många vill vara med i. Jag säger inte vad priset är för det får ni se imorgon. Men det är något man kan ha när man rider och man kan ha det annars också om man nu vill de.

Just nu halv sover jag och mamma i mamma och pappas säng och kollar på finalen. Det går jättebra för Loreen och jag tror faktiskt på att hon vinner. Nu ska vi kolla klart sen sova. Godnatt och kom igen Loreen !!!

Av Elina anderssson - 23 maj 2012 22:38

Hej hopp idag följde Filippa och Cornelia med mig hem igen. Vi åt kladdmuffins och glass och gick ut med hundarna. Och sen hoppade vi stuttsmatta och satte upp poolen. Vi badade lite i vår damm också, riktigt skönt för vattnet var varmt.

På fredag kommer hovslagaren och jag kan börja rida igen. På tisdag ska jag och min storasyster rida hästarna till sommarbetet så idag har jag smörjat lite sadlar och träns så dom är fina.. För jag komer inte göra vid dom när dom är på sommarbetet. Jag ska också ryckta Bettan innan min syster kommer så att det inte blir så jobbigt för henne. Nu ska jag och min bror ha filmkväll med popcorn, godnatt !

Av Elina anderssson - 22 maj 2012 21:05

Hej på er alla. Idag behövde vi inte gå på tyskan i skolan. Så skönt men imorgon är det en ny dag oh skoaln.

På gredag kommer äntligen hovslagaren och då kan jag rida igen.

Idag följde Filippa och Cornelia med mig hem vi hade jättekul Vi hoppade stuttsmatta red lite på Alissa och mycket mer. Hejdå.

Av Elina anderssson - 22 maj 2012 20:59

Var med och tävla du med !

http://teamjumpers.se/?p=266

 

Av Elina anderssson - 20 maj 2012 21:55

Hejsan hoppsan. Idag var jag och en kompis, Ylva och badade. Vi doppade oss faktiskt efter några minuter. Stolta är vi. Kommer kanske film senare när vi håller på att gå upp.

Vår ena katt fick ungar eller unge inatt. En jätteliten som inte ville äta så den dog nu när vi kom hem från havet. Lite ledsen är man ju klart men jag hade ju inte lärt känna den eller sätt den så mycket.

Imorgon är det skola, tråkigt men nu är det  bara 17 skoldagar kvar. Sen är man fri från helvetet.

Nu ska jag kolla hoppning och sen sova, ses imorgon !

Av Elina anderssson - 19 maj 2012 19:34

Holla alla läsare, idag blev jag lite hockad när vi åkte hem. Min bror ringde och frågade hur det gick med mina kaniner.

Jag bara, det är väll bra dom är ute.

Han, ja ute.

Jag, ja.

Han, UTE UR BUREN !

Jag, va men va faaaaan.

jag fick panik och så fort vi kom hem började jag leta. Min bror hade fångat in 1 tack och lov. Men dom anra två var rikitg svåra. Mamma försökte få tag på den ena ungen, och jag och min bror försökte ta den stora (mamman). Till slut kröp jag under vår bil och smög på henne där under och då fick jag till slut tag på henne. Sen var min bror så fifig så han gjorde en kaninfälla, och ja så fick vi in den kaninen.

Vi har varit och handlat idag. Jag skulle köpa ett sadelöverdrag men det fanns bara ett och det var för dyrt. Så när vi skulle gå till kassan så såg jag massor med grimmor, bara 50 spen !!!!

Jag var tvungen att köpa dom var så jäkla fina.

En exakt sån som på bilden var det.

 

Någon som håller med om att den är snygg ? ;)

Rätt så långt inlägg idag men hoppas ni gillar det. Ni får kommentera om vad ni tycker om mina inlägg, vad ni vill ha med som jag redan inte har m.m

Nu ska jag snart kolla på Big Brother och duscha och sen ska jag gå och lägga mig, godnatt sov gott. <3

Ovido - Quiz & Flashcards