ponnyygalen

Alla inlägg under januari 2012

Av Elina anderssson - 31 januari 2012 10:21

Idag är jag sjuk precis som igår  . Snart ska jag ut och filma Alissa när jag tränar buga med henne, så snart kommer det en film på youtube. Sen ska jag nog rida Ally och Alissa vi får se om det blir någon film på oss, vilka vill ha film ? Ska träna lite dressyr i snön med Ally ingen galopp idag, märkte att det var jättehalt igår så bara lite skritt, trav och lite annat  . Ha det bra allihopa.   Kommer en bild från i somras bara för att jag saknar det så !   

Av Elina anderssson - 30 januari 2012 18:32

Idag åkte jag hem från skolan efter första lekrionen eftersom jag nästan svimade. Sen när jag måde lite bättre så gick jag ut och red Alissa lite eftersom jag inte har ridit henn på cirka 2 veckor så var hon jättepigg. Jag red första lite vanligt sen hoppade jag några små hinder på 40, 50 cm. Bjuder på en bild på mig och Alissa.

 

Av Elina anderssson - 29 januari 2012 21:15

Förlåt för att jag är så slarvig med inläggen, lovar att kärpa mig. Idag red jag lite i hagen igentligen var det tänkt att jag skulle rida ut men då kunde inte mamma följa med och då skulle det inte bli några bilder. Jag började med att skritta Ally på långa tyglar sen började vi trava sen lite galopp men inte så mycket. Sen kansek halva av träningspasset så red vi på en volt. Gick super bra några gånger i traven så fick jag till och med ner henne i nån sorts hufsad form. Så glad och stolt över henne ! Ville igentligen rida Alissa idag också men det han jag inte för Quassi och hans äggare kom sen. För er som inte vet så är Quassi en hund som jag ska passa i lite mer än 2 veckor. Ska bli jättekul men jobbigt för då måste jag ta hand om 3 hästar, 2 marsvin, 1 hamster,4 hundar och många katter säkert något mer helt själv för mamma jobbar hela dagarna och den första veckan är det lov. Härligt lov man kommer få (not) men jo de kommer väl bli kul. Hejdå <!

Av Elina anderssson - 21 januari 2012 16:36

Nu sitter man här i soffan och kollar på tv. Matilda har nys åkt hem :(. Innan idag red jag ut en liten runda med Alissa hon var lite busig bara men ändå väldigt snäll. Sen red man Ally kanske en halv timme bara för de va så jävla kallt. Matilda hade tänkt fota men då skulle hon fryssa händerna av sig. Om ni vill kan ni kolla min och Linas nya blogg det går faktiskt väldigt bra :). Kommer några bilder också :D.                  

Av Elina anderssson - 20 januari 2012 20:52

Förlåt för att det inte har kommit något inlägg igår men jag har nys startat en blogg till med Lina. Men bara för att jag missade lägga in något igår så kommer de lite bilder i slutet av deta inlägget :). Idag fick vi No läxa massa ord vi ska kunna, sen kom jag på att jag inte har skrivit klart min berättelsen till svenskan xD. Det är så tråkigt att skriva berättelsen. Idag busade ja o Ally lite i snön och jag tränade Alissa lite löst. Nu kommer det bilder :D.      

byebye <3   

Av Elina anderssson - 18 januari 2012 22:10

Förlåt för att det inte blev något  inlägg igår :(. Men jag var jättetrött, men imorogn kommer Ylva äntligen hit. Idag fyller lilla Messi 2 år och min morfar 83 år. Jag har suttit unigefär 1 och en halv timme och skrivit klart min berättelse som handlar om mig o Ellinor och cheyenne ally o liston, ska nog lämna in den imorogn på svenskan. Inget långt inlägg ja vet men skriver lite mer imorogn, tjatja <3

Av Elina anderssson - 16 januari 2012 16:51

Nu är det bestämmt att tävlingen ska börja om 1 vecka och sluta den 1/3. Idag är det ju måndag, men de vet väll alla, eller ?. Aa iallafall de e ju jobbigt varje måndag för då e de första dagen i skolan. Orkar inte riktigt skriva om vad vi gjorde i skolan, vi hade hemkunskap föra terminen o ja glömde hellt att vi inte ska ha de denna terminen, blev jätteledsen när Albin sa att vi skulle ha matte på den lektionen istället. Som jag skrev igår så kunde ju inte Ylva komma på söndagen så nu e de bestämmt att dom ska komma på torsdag istället. Vet inte om någon tid är bestämmd men ja tror dom kommer när jag går hem från bussen, vi går ju till halv fyra på tisdagar och torsdagar. Riktigt jobbigt men ohh då går vi ju till halv fyra imorgon, gud va jobbigt. Mm så nu sitter man och kollar på en häst på tv som sjunger om pannkakor xD. Igår i bilden så frågade jag mamma om jag kunde få en helt egen hund (ja delar ju messi lite med mamma) då sa hon att jag fick om ja hade råd till den själv, men även om ja hade råd till mat och sånt till den sen också. Men jag har fått 25 000 av nån släkting som döt. Men då har ja bara råd med hunden för ja måste spara lite av pengarna typ till bil o sånt. Men om jag sparar kankse i 2,3 månader så måste ja ju ha pengar till mat till den i åtminstonde 4 veckor o sen får ja ju månadspeng också. Men vilken ras då ... hade tänkt mig en amerikansk nakenhund, första gången jag såg en sån smälte jag.Ska kolla lite på blocket nu så tja då ! <3


Av Elina anderssson - 16 januari 2012 16:44

Ovido - Quiz & Flashcards